جمعه ۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: سارق مسلح بعد از دستگیری برادرش باند جداگانه‌ای راه‌انداخت که هدف آن سرقت و زورگیری از مسافران بود.

متهمان

صبح 20 خردادماه مردی به کلانتری 139 مرزداران تهران رفت و از سرقت 5 میلیون تومان پول نقد و اموالش توسط سرنشینان یک پیکان سفید خبر داد. شاکی مدعی بود که به‌عنوان مسافر سوار پیکانی شده که 3 مرد و یک زن سرنشینان آن بوده‌اند اما بعد از طی مسافتی، افرادی که وانمود می‌کرده‌اند مسافر هستند، با تهدید اسلحه و چاقو همه پول‌ها و اموالش را به سرقت برده‌اند.

از آنجا که این مرد توانسته بود بخشی از شماره پلاک خودروی سارقان را به خاطر بسپارد، ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای شناسایی سارقان را شروع کردند و مدتی بعد توانستند صاحب پیکان سفید را که داوود نام دارد، شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که داوود برادر یک سارق حرفه‌ای به نام ناصر است.

ماموران مدتی قبل ناصر، داوود و تعدادی از همدستانشان را که با یک پراید و پیکان سفید اقدام به زورگیری از مسافران می‌کردند، دستگیر کرده بودند اما بعد از دستگیری آنها داوود فراری شده بود و با همدستی چند نفر دیگر که در بین آنها یک زن هم حضور داشت باند دیگری راه‌انداخته بود و دست به سرقت از مسافران می‌زد. با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری مرد جوان ادامه یافت و ماموران مخفیگاه او را در شهریار شناسایی کردند.

داوود وقتی به محاصره پلیس درآمد، قصد داشت با خودروی پیکانش فرار کند که ماموران با شلیک گلوله، چرخ‌های ماشین را پنچر و متهم را دستگیر کردند. متهم 39 ساله در بازجویی‌های اولیه به ده‌ها فقره زورگیری با استفاده از چاقو و کلت کمری با همدستی 7 نفر دیگر اعتراف کرد و با انجام یک عملیات ضربتی بقیه همدستان او دستگیر شدند.

سرهنگ لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بیشتر افرادی که طعمه این باند قرار گرفته بودند، کسانی هستند که از میدان آزادی تهران قصد عزیمت به شهریار، کرج، فرودگاه، بزرگراه آزادگان یا قلعه حسن‌خان را داشته‌اند.

وی ادامه داد: اعضای این باند علاوه بر تهران، در شهریار نیز به بهانه مسافرکشی، افراد مختلف را سوار خودروی خود کرده و با تهدید چاقو، قمه و سلاح کمری، اقدام به زورگیری از آنها می‌کرده‌اند. سرهنگ لیراوی با بیان اینکه دادیار پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان را صادر کرده است، از مالباختگان احتمالی یا افرادی که از دیگر اقدامات این باند خبر دارند خواست برای طرح شکایت و ارائه اطلاعات به شعبه یکم دادیاری در دادسرای جنایی تهران یا اداره یکم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 116758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز